პედაგოგის თვითშეფასება
ყველა
პედაგოგისთვის კარგად არის ცნობილი, რომ წარმატების მისაღწევად მხოლოდ
სპეციალური ცოდნა არ არის საკმარისი. ცნობილია ისიც, რომ ყოველი
გაკვეთილის მსვლელობის თუ მოსწავლესთან ურთიერთობის ნებისმიერ,
უმნიშვნელო ეპიზოდშიც კი, მასწავლებელს
მოეთხოვება დიდი ოსტატობა. მაგრამ სწავლისა და აღზრდის მრავალწახნაგოვან და
ურთულეს პროცესში მასწავლებლის ქმედების, განწყობის, მოსწავლის მიმართ
დამოკიდებულების, ინდივიდუალური მიდგომისა და ურთიერთ კავშირის დამყარების
ფორმალური წესით გაანალიზება ნაკლებად ეფექტური და შედეგის მომტანია.
ალბათ თვით მასწავლებელზე უკეთ ვერავინ ვერ შესძლებს სუსტი და ძლიერი
მხარეების, ხარვეზების ან პირიქით წარმატებულობის გაანალიზებას. ვიცით, რომ
საკუთარი ხედვით და შეფასების განსხვავებული კრიტერიუმით ბევრ სპეციალისტს
უცდია ამგვარი ანალიზის გაკეთება. მრავალი პრაქტიკოსი პედაგოგიც არა
ერთხელ დაფიქრებულა ამის თაობაზე. როდესაც ერთ-ერთ საკმაო გამოცდილების
მქონე მასწავლებელს მივმართეთ პედაგოგის საქმიანობის ანალიზისა და
შეფასების შესაძლო კრიტერიუმების თაობაზე განმარტებისთვის, მან ასე
გვიპასუხა:
”პედაგოგის შრომისა და წარმატებულობის შეფასების ყველაზე ობიექტურ კრიტერიუმად ალბათ რეალური შედეგი უნდა მივიჩნიოთ და ის არა მხოლოდ დღევანდელი გაკვეთილის შედეგში უნდა დავინახოთ. მრავალი წლის შემდეგ ეს შედეგი უფრო თვალნათლივ გამოჩნდება და ან სიამაყეს და ბედნიერებას მოგგვრის ან გულს გატკენს.” განსხვავებული ასაკის, გამოცდილებისა და სპეციალობის შვიდ პედაგოგს შევთავაზეთ რამდენიმე წუთში, ყოველგვარი წინასწარი მომზადების გარეშე მოკლე ფრაზის სახით ჩამოეთვალათ 5 ან 6 მოსაზრება, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნას პედაგოგის წარმატებულობის თვითანალიზისა და თვითშეფასებისთვის. ავკრიფეთ მოწოდებული წინადადებები, არ მოგვიხდენია მათი რედაქტირება და არც ლოგიკური თანმიმდევრობით დალაგება და გვსურს შემოგთავაზოთ, ძვირფასო პედაგოგებო, თვითანალიზის მიზნით გასცეთ პასუხი ყველა ამ მოსაზრებას და თვითონვე მოძებნოთ მათ შორის არსებული ორგანული კავშირი.
ჩამოთვლილ მოსაზრებებს უპასუხეთ: ”დიახ”,”არა” ან "ნაწილობრივ", ამის შემდეგ კვლავ დაუბრუნდით თითოეულ პუნქტს, გააანალიზეთ თქვენივე შეფასება, იპოვეთ თქვენთვის პრობლემატური ასპექტები და გააკეთეთ დასკვნები.
1. ბავშვები დიდი სიამოვნებით ისმენენ ჩემს მონაყოლს
2. მიყვარს ცოდნის მუდმივი შევსება და განახლება
3. ადამიანების მიმართ ვარ ყურადღებიანი
4. საკუთარ თავს ვგრძნობ ბედნიერ, მხიარულ ადამიანად
5. არ მიჩნდება შინაგანი დაბრკოლება სკოლაში ბავშვებთან დიდი ხნით დარჩენა საჭირო თუ გახდა
6. დიდი სიამოვნებით ვღებულობ მონაწილეობას სასკოლო მუსიკალურ საღამოებში
7. არ ვიღლები ბავშვებთან ხანგრძლივი ურთიერთობისგან, ისინი მუხტს მმატებენ, მათთან ყოფნა საინტერესო და სახალისოა
8. მიყვარს საგანი, რომელსაც ვასწავლი. დიდი გულმოდგინეობით ვაგროვებ მასალას, რომელიც დამეხმარება მუშაობაში
9. ყოველთვის ვცდილობ ბავშვებში დავინახო და განვავითარო ყველაზე ღირებული და წარმატების მომტანი თვისებები
10. ყოველთვის ვეცდები თითოეულ ბავშვს მოვექცე პატივისცემით, არ განვასხვაო ერთმანეთისგან და ცალკეულების მიმართ არ გამოვიჩინო ნეგატივური დამოკიდებულება
11. მომდევნო გაკვეთილისთვის სახლში მომზადება ჩემში არ იწვევს ნერვულობას. ყოველდღიურად ამის კეთების სურვილი არ მიქრება
12. მე არ ვარდები პროსტრაციაში, თუ ხელმძღვანელები ესწრებიან ჩემს გაკვეთილებს. შემიძლია რჩევის მოსმენა ან ნაკლოვანების თაობაზე მოცემული რეკომენდაციის გაზიარება და დასკვნის გამოტანა.
13. მყოფნის შინაგანი ძალა იმისათვის, რომ გაწონასწორებულად და კეთილმოსურნეობით მოვექცე ახლობელ ადამიანებს და რაც გინდა მოხდეს სკოლაში ჯავრს არ ვიყრი საკუთარ შვილებზე.
14. ძალიან მიყვარს საგანში, რომელსაც ვასწავლი, ფსიქოლოგიაში, პედაგოგიკაში, სპეციალური ლიტერატურის, აგრეთვე მემუარების, მსოფლიო კლასიკის კითხვა.
15. არაფერი არ მახარებს ისე, როგორც კარგი, მრავალფეროვანი მუსიკა
16. შემწევს უნარი კვირის განმავლობაში შევინარჩუნო და გავანაწილო საკუთარი ძალები
17. დიდი სიამოვნებით ვაკეთებ ფიზიკურ ვარჯიშებს
18. არ მიყვარს მონოტონური, ერთფეროვანი საქმის კეთება
19. საკუთარი სიხალისით, სიხარულით, შეუპოვრობით და დაინტერესებულების პირადი მაგალითით მე შემიძლია საქმეში ჩავაბა ყველა მოსწავლე
20. მოსწავლეებთან ერთად ყოველთვის ვიგონებ რამე ახალს, საინტერესოს ამიტომ ისინი არ მეშვებიან გაგრძელების მოთხოვნით
21. ბავშვებთან ერთად დავდივართ ლაშქრობაში, ვდგამთ სპექტაკლებს, აღვნიშნავთ დაბადების დღეებს
22. ივლისის თვეში უკვე მოვიწყენ ხოლმე, ველოდები სექტემბრის მოსვლას და ჩემს მოსწავლეებთან შეხვედრას
23. ყოფილ მოსწავლეებს ვუყვარვარ როგორც მეორე დედა, ყოველთვის უხარიათ შეხვედრა, მომმართავენ და მადლიერებით იღებენ რჩევას
24. ჩემი მსოფლმხედველობისა და მსოფლშეგრძნობის საფუძველში დევს ბედნიერება და სიხარული
25. ყველა გაკვეთილზე ვცდილობ მოვიძიო ურთიერთობის ახალი ნაკადულები, გზები, ბილიკები
26. დიფერენცირებული მიდგომა ჩემთვის ნიშნავს გაუგო თითოეულ მოსწავლეს, მის შესახებ ვიცოდე რაც შეიძლება მეტი, მქონდეს განსაკუთრებული და სანდო ურთიერთობები, ვეხმარებოდე ცხოვრებისეული არჩევნის გაკეთებაში, წინსვლისკენ მოძრაობაში.
27. ვცდილობ ადამიანზე არასდროს არ ვილაპარაკო ცუდად
28. მე მიყვარს მიმოწერა ჩემს მოსწავლეებთან
29. ბევრი საინტერესო რამ ვიცი ჩემს ოჯახზე
30. კეთილმოსურნე დამოკიდებულება გამაჩნია ჩემი სკოლის მიმართ და ხშირად ვყვები მის მიღწევასა და უპირატესობაზე
31. დადებითი დამოკიდებულება გამაჩნია სკოლაში მოსწავლეთა სტიმულირების მიმართ, შემიძლია დავინახო ბავშვების წარმატებები და წავახალისო ისინი
32. ძალიან ვღელავ, როდესაც ვატარებ ღია გაკვეთილს, მაგრამ მისი დასრულების შემდეგ განვიცდი კმაყოფილების გრძნობას
33. მე პატივს ვცემ ჩემს კოლეგებს
34. ვცდილობ ვიყო გულახდილი, მაგრამ:
• ყოველთვის ვამბობ სიმართლეს;
• მხოლოდ ნაწილობრივ ვიძახი სიმართლეს
35. მე პატივს ვცემ თითოეული ბავშვის ინტერესს, მის ინდივიდუალურ და ბავშვთა კოლექტივის აზრს
36. არასოდეს არ დავცინი ბავშვებს
37. კეთილსინდისიერად ვასრულებ ადმინისტრაციის დავალებას
38. გარდა სკოლისა გამაჩნია სხვა მდგრადი შემოქმედებითი ინტერესები
39. მიყვარს კარგად ჩაცმა
40. თვითგანათლება - ჩემი ძლიერი მხარეა
41. შემწევს უნარი გამოვკვეთო და კონკრეტულად დავსახო მიზანი
42. საერთო საქმიანობას მე ვგეგმავ ბავშვებთან ერთად
43. მე შემიძლია შევქმნა ისეთი პირობები ბავშვი, რომ გათავისუფლდეს კომპლექსებისგან და გამოავლინოს საკუთარი ნიჭი და უნარი
”პედაგოგის შრომისა და წარმატებულობის შეფასების ყველაზე ობიექტურ კრიტერიუმად ალბათ რეალური შედეგი უნდა მივიჩნიოთ და ის არა მხოლოდ დღევანდელი გაკვეთილის შედეგში უნდა დავინახოთ. მრავალი წლის შემდეგ ეს შედეგი უფრო თვალნათლივ გამოჩნდება და ან სიამაყეს და ბედნიერებას მოგგვრის ან გულს გატკენს.” განსხვავებული ასაკის, გამოცდილებისა და სპეციალობის შვიდ პედაგოგს შევთავაზეთ რამდენიმე წუთში, ყოველგვარი წინასწარი მომზადების გარეშე მოკლე ფრაზის სახით ჩამოეთვალათ 5 ან 6 მოსაზრება, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნას პედაგოგის წარმატებულობის თვითანალიზისა და თვითშეფასებისთვის. ავკრიფეთ მოწოდებული წინადადებები, არ მოგვიხდენია მათი რედაქტირება და არც ლოგიკური თანმიმდევრობით დალაგება და გვსურს შემოგთავაზოთ, ძვირფასო პედაგოგებო, თვითანალიზის მიზნით გასცეთ პასუხი ყველა ამ მოსაზრებას და თვითონვე მოძებნოთ მათ შორის არსებული ორგანული კავშირი.
ჩამოთვლილ მოსაზრებებს უპასუხეთ: ”დიახ”,”არა” ან "ნაწილობრივ", ამის შემდეგ კვლავ დაუბრუნდით თითოეულ პუნქტს, გააანალიზეთ თქვენივე შეფასება, იპოვეთ თქვენთვის პრობლემატური ასპექტები და გააკეთეთ დასკვნები.
1. ბავშვები დიდი სიამოვნებით ისმენენ ჩემს მონაყოლს
2. მიყვარს ცოდნის მუდმივი შევსება და განახლება
3. ადამიანების მიმართ ვარ ყურადღებიანი
4. საკუთარ თავს ვგრძნობ ბედნიერ, მხიარულ ადამიანად
5. არ მიჩნდება შინაგანი დაბრკოლება სკოლაში ბავშვებთან დიდი ხნით დარჩენა საჭირო თუ გახდა
6. დიდი სიამოვნებით ვღებულობ მონაწილეობას სასკოლო მუსიკალურ საღამოებში
7. არ ვიღლები ბავშვებთან ხანგრძლივი ურთიერთობისგან, ისინი მუხტს მმატებენ, მათთან ყოფნა საინტერესო და სახალისოა
8. მიყვარს საგანი, რომელსაც ვასწავლი. დიდი გულმოდგინეობით ვაგროვებ მასალას, რომელიც დამეხმარება მუშაობაში
9. ყოველთვის ვცდილობ ბავშვებში დავინახო და განვავითარო ყველაზე ღირებული და წარმატების მომტანი თვისებები
10. ყოველთვის ვეცდები თითოეულ ბავშვს მოვექცე პატივისცემით, არ განვასხვაო ერთმანეთისგან და ცალკეულების მიმართ არ გამოვიჩინო ნეგატივური დამოკიდებულება
11. მომდევნო გაკვეთილისთვის სახლში მომზადება ჩემში არ იწვევს ნერვულობას. ყოველდღიურად ამის კეთების სურვილი არ მიქრება
12. მე არ ვარდები პროსტრაციაში, თუ ხელმძღვანელები ესწრებიან ჩემს გაკვეთილებს. შემიძლია რჩევის მოსმენა ან ნაკლოვანების თაობაზე მოცემული რეკომენდაციის გაზიარება და დასკვნის გამოტანა.
13. მყოფნის შინაგანი ძალა იმისათვის, რომ გაწონასწორებულად და კეთილმოსურნეობით მოვექცე ახლობელ ადამიანებს და რაც გინდა მოხდეს სკოლაში ჯავრს არ ვიყრი საკუთარ შვილებზე.
14. ძალიან მიყვარს საგანში, რომელსაც ვასწავლი, ფსიქოლოგიაში, პედაგოგიკაში, სპეციალური ლიტერატურის, აგრეთვე მემუარების, მსოფლიო კლასიკის კითხვა.
15. არაფერი არ მახარებს ისე, როგორც კარგი, მრავალფეროვანი მუსიკა
16. შემწევს უნარი კვირის განმავლობაში შევინარჩუნო და გავანაწილო საკუთარი ძალები
17. დიდი სიამოვნებით ვაკეთებ ფიზიკურ ვარჯიშებს
18. არ მიყვარს მონოტონური, ერთფეროვანი საქმის კეთება
19. საკუთარი სიხალისით, სიხარულით, შეუპოვრობით და დაინტერესებულების პირადი მაგალითით მე შემიძლია საქმეში ჩავაბა ყველა მოსწავლე
20. მოსწავლეებთან ერთად ყოველთვის ვიგონებ რამე ახალს, საინტერესოს ამიტომ ისინი არ მეშვებიან გაგრძელების მოთხოვნით
21. ბავშვებთან ერთად დავდივართ ლაშქრობაში, ვდგამთ სპექტაკლებს, აღვნიშნავთ დაბადების დღეებს
22. ივლისის თვეში უკვე მოვიწყენ ხოლმე, ველოდები სექტემბრის მოსვლას და ჩემს მოსწავლეებთან შეხვედრას
23. ყოფილ მოსწავლეებს ვუყვარვარ როგორც მეორე დედა, ყოველთვის უხარიათ შეხვედრა, მომმართავენ და მადლიერებით იღებენ რჩევას
24. ჩემი მსოფლმხედველობისა და მსოფლშეგრძნობის საფუძველში დევს ბედნიერება და სიხარული
25. ყველა გაკვეთილზე ვცდილობ მოვიძიო ურთიერთობის ახალი ნაკადულები, გზები, ბილიკები
26. დიფერენცირებული მიდგომა ჩემთვის ნიშნავს გაუგო თითოეულ მოსწავლეს, მის შესახებ ვიცოდე რაც შეიძლება მეტი, მქონდეს განსაკუთრებული და სანდო ურთიერთობები, ვეხმარებოდე ცხოვრებისეული არჩევნის გაკეთებაში, წინსვლისკენ მოძრაობაში.
27. ვცდილობ ადამიანზე არასდროს არ ვილაპარაკო ცუდად
28. მე მიყვარს მიმოწერა ჩემს მოსწავლეებთან
29. ბევრი საინტერესო რამ ვიცი ჩემს ოჯახზე
30. კეთილმოსურნე დამოკიდებულება გამაჩნია ჩემი სკოლის მიმართ და ხშირად ვყვები მის მიღწევასა და უპირატესობაზე
31. დადებითი დამოკიდებულება გამაჩნია სკოლაში მოსწავლეთა სტიმულირების მიმართ, შემიძლია დავინახო ბავშვების წარმატებები და წავახალისო ისინი
32. ძალიან ვღელავ, როდესაც ვატარებ ღია გაკვეთილს, მაგრამ მისი დასრულების შემდეგ განვიცდი კმაყოფილების გრძნობას
33. მე პატივს ვცემ ჩემს კოლეგებს
34. ვცდილობ ვიყო გულახდილი, მაგრამ:
• ყოველთვის ვამბობ სიმართლეს;
• მხოლოდ ნაწილობრივ ვიძახი სიმართლეს
35. მე პატივს ვცემ თითოეული ბავშვის ინტერესს, მის ინდივიდუალურ და ბავშვთა კოლექტივის აზრს
36. არასოდეს არ დავცინი ბავშვებს
37. კეთილსინდისიერად ვასრულებ ადმინისტრაციის დავალებას
38. გარდა სკოლისა გამაჩნია სხვა მდგრადი შემოქმედებითი ინტერესები
39. მიყვარს კარგად ჩაცმა
40. თვითგანათლება - ჩემი ძლიერი მხარეა
41. შემწევს უნარი გამოვკვეთო და კონკრეტულად დავსახო მიზანი
42. საერთო საქმიანობას მე ვგეგმავ ბავშვებთან ერთად
43. მე შემიძლია შევქმნა ისეთი პირობები ბავშვი, რომ გათავისუფლდეს კომპლექსებისგან და გამოავლინოს საკუთარი ნიჭი და უნარი
შეფასების ცხრილების (რუბრიკების) ნიმუშები
რეფერატის შეფასების
რუბრიკა
ამ შემთხვევაში მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები ფასდება
0-2 ქულით, ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.
მოსწავის
|
სახელი,
|
გვარი
|
|||
გელაშვილი
ანა
|
|||||
1.მიზანი\თეზისი - კვლევის შედეგად გამოტქმული ძირითადი იდეა
|
1
|
||||
2.რეფერატის ორგანიზება
|
1
|
||||
3.შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
|
2
|
||||
4.ენობრივი გამართულობა
|
0
|
||||
5.კვლევა
|
2
|
||||
6.ილუსტრაციები\თვალსაჩინოები
|
1
|
||||
7.შეთავაზებულიმოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით
გამყარება
|
1
|
||||
8.დასკვნა
|
1
|
||||
ჯამი
|
9
|
დისკუსიის რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე(გამოითვლება
მათი საშუალო არითმეტიკული)
III დონე (8-10
ქულა)
|
II დონე (5-7 ქულა)
|
I დონე (1-4 ქულა)
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური
კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თმისადმი საჭირო კომენტარებითა
და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები
ყოველთვის არაა თემის გარშემო
|
მცირე ინტერესი აქვს, არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს
თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის
გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან , ზოგჯერ
ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით,
ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები
და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და
არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
პროექტის შეფასების
განზოგადებული ცხრილი (რუბრიკა)
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი
ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა.
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
|
1.მიზანი
|
ar aris kargad gamokveTili, bundovania
|
xdeba erT mizanze fokusireba
|
kargad gamokveTili miznebi, kargad aRsaqmeli
|
2.ორგანიზება
|
sustad organizebuli, ar aris ideebs Soris logikuri jaWvi, rac abnevs
mkiTxvels\msmenels
|
gaazrebulia Tanmimdevruloba, organizebis niSnebiT, zogi gadasvla
ideebs Soris aris martii, zogi gaugebari
|
Kargad organizebuli formati, logikuri gadasvla erTi ideidan meoreze,
organizeba zrdis proeqtis efeqturobas
|
3.შინაარსის კორექტულობა
|
gvxvdeba xSiri Seusabamo, mcdari informacia,
Seyavs SecdomaSi mkiTxveli\msmeneli
|
ZiriTadad koreqtulia, zogierTi Seusabamo an mcdari informaciiT
|
mTlianad koreqtulia, faqtebi zusti da mkafio
|
4.ენობრივი გამართულობა
|
enobrivad gaumarTavi, xSiri SecdomebiT
|
enobrivad gamarTuli, mcire SecdomebiT
|
enobrivad gamarTulia, daculia punqtuaciis niSnebi
|
5.კვლევა
|
kvleva araefeqturadaa dagegmili, gamoyenebuli wyaro ar aris sando,
analizi zedapirulia
|
kvleva dagegmilia, magram jgufis potenciali mTlianad ar aris
gamoyenebuli, SezRuduli raodenobis wyaroebia gamoyenebuli, analizi misaRebia
|
kvleva swored aris dagegmili, gamoyenebulia araerTi wyaro
(avtoritetuli kvlevebi da mopovebuli masalebi savele kvlevidan) da analizi
siRrmiseulia
|
6.თვალსაჩინოებები
|
TvalsaCinoebebi xSirad SinaarsTan Seusabamoa, an ar aris jgufis mier
Seqmnili
|
TvalsaCinoebebis kavSiri SinaarsTan aris, magram erTferovania,
gamoiyeneba moZiebuli da jgufis mier Seqmnili
|
mravalferovani, Sinaarsis Sesatyvisi, akuratulad Sesrulebuli
|
7.შემოქმედებითობა
|
mcire SemoqmedebiTi energiis danaxarji jgufis mxridan
|
Zogjer Cans jgufis originaluri azrebi da exmareba proeqtis ukeT
warmoCenaSi
|
Cans jgufis originaloba, siaxle da Taviseburi xedva, rac proeqts
sainteresos xdis
|
8.კავშირები საგნებთან
|
ar Cans jgufis kompetencia sagnebSi, gvxvdeba faqtebis uzusto
interpretireba
|
aris mosazrebebis kavSiri erT an or sagnidan miRebul codnasTan
|
xdeba mTavari mosazrebebis dakavSireba sxvadasxva sagnebidan miRebul
codnasTan, rac miuTiTebs mravali mimarTulebiT jgufis kompetenturobaze
|
9.დასკვნები
|
ar aris Camoyalibebuli daskvnebi
|
daskvnebi Camoyalibebulia kvlevis adekvaturad, magram ar aris mkafio
|
daskvnebiSi aris siaxle, logikuri kavSiria kvlevasTan da
Camoyalibebulia mkafiod
|
10.პრეზენტაცია
|
efeqturad ar aris warmoCenili proeqtis arsi, uWirs azris Camoyalibeb
da pasuxebis gacema, ar aris miznobrivad gamoyenebuli TvalsaCinoebebi
|
bundovnad Camoyalibebuli proeqtis arss, iyenebs TvalsaCinoebebs,
pasuxobs SekiTxvebis umetesobas
|
naTlad Camoyalibebuli proeqtis arsi, mkafio metyveleba, auditoriaze
gaTvlili, ZiriTadi ideebia gaSlili, iyenebs TvalsaCinoebebs da pasuxobs yvela
kiTxvas
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების ცხრილი
am
SemTxvevaSi moswavleebs TiToeul kriteriumSi eniWebaT nuli an erTi qula da
saboloo qulis gamosayvanad iTvleba maTi jami. Maqsimaluri jami aris aTi qula.
მოსწავის
|
სახელი,
|
გვარი
|
||||
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
yvela jgufis wevrs Seaqvs wvlili davalebebisTvis Tavis garTmevaSi
|
||||||
jgufis wevrebi usmenen erTmaneTs da icaven rigiTobas
|
||||||
Jgufis wevrebi mxolos sakiTxis irgvliv muSaoben
|
||||||
jgufis wevrebi kargad TanamSromloben (arcerTi ar warmarTavs diskusias,
azris gamoxatvis Tanabari pirobebia Seqmnili)
|
||||||
jgufis wevrebi sagnobrivad marTebulad arTmeven Tavs davalebebs
|
||||||
naSromis prezentaciisas warmoaCenen namuSevris mTavar ideebs
|
||||||
arTmeven Tavs kritikul SekiTxvebs
|
||||||
prezentaciis dros icaven drois limits
|
||||||
saWiroebis SemTxvevaSi qmnian da iyeneben istoriul-geografiul
saSualebebs
|
||||||
jami
|
wyaroebze muSaobis
Sefasebis modeli
niSani
|
1-2
|
3-6
|
6-7
|
8-10
|
dokumentis analizi
|
ubralod aRniSnavs erT an or faqts
|
Cans, rom esmis dokumentis Sinaarsi; gvTavazobs dokumentis minimalur
analizs
|
gamoaqvs dokumentidan zusti informacia; asaxavs faqts da avtoriseul
mosazrebas erTmaneTisgan
|
iZleva dokumentis Rrma analizs da interpretacias: ansxvavebs faqts da
avtoriseul mosazrebas erTmaneTisgan, adgens avtoris sandoobas,msjelobs wyaros
tendeciurobaze
|
istoriuli konteqstis codna
|
TiTqmis ar amJRavnebs epoqis codnas
|
amJRavnebs epoqis codnas, Tumca uSvebs zogierT uzustobas
|
iyenebs epoqis codnas; ukavSirebs wyaros im specifikur istoriul
konteqsts, romelSic Seiqmna igi
|
amJRavnebs epoqis Rrma codnas; ukavSirebs wyaros im specifikur
istoriul konteqsts, romelSic Seiqmna igi
|
wyaros mTavari sakiTxis da avtoris miznebis gansazRvra
|
ar cdilobs gansazRvros wyaros mTavari sakiTxi
|
Zogadad aRwers erT-erT sakiTxs, romelsac exeba wyaro
|
gansazRvravs mTavar sakiTxs da cdilobs imsjelos avtoris miznebze
|
gansazRvravs mTavar sakiTxs, esmis avtoris miznebi, gamoaqvs wyarodan
meoradi informacia
|
saliteraturo xerxebis gansazRvra
|
ar msjelobs avtoris mier gamoyenebul saliteraturo xerxebze
|
ar msjelobs avtoris mier gamoyenebul saliteraturo xerxebze
|
aRniSnavs avtoris mier gamoyenebulsaliteraturo erT an or xerxs, magram
ar akeTebs araviTar daskvnas
|
aanalizebs avtoris mier gamoyenebul saliteraturo xerxebs, rogoricaa
magaliTad ironia, analogia an sarkazmi
|
Semajamebeli naSromis
Sefasebis cxrili
Sefaseba
|
1-2
|
3-5
|
6-7
|
8-10
|
1.saTaui
|
Zalian zogadia
|
mkafiod ar pasuxobs Temas
|
konkretulia
|
konkretulia
|
2.Tezisi
|
ar aris Camoyalibebuli
|
aradamajerebelia
|
kargadaa Camoyalibebuli
|
kargadaa Camoyalibebuli
|
3.Sinaarsi
|
gaumarTavia
|
faqtebi da magaliTebi arasakmarisi radenobiTaa mocemuli
|
faqtebi da magaliTebi kargad ver amyareben TezisSi Camoyalibebul ideas
|
faqtebi da magaliTebi kargad mayareben TezisSi Camoyalibebul ideas
|
4.daskvna
|
ar aqvs daskvna
|
daskvna arasrulia, aris mxolod Txroba
|
daskvnaSi mxolod gameorebulia Tezisi
|
daskvnaSi Sejamebulia Tezisi
|
5.samecniero aparati**
|
ar aqvs
|
ar aqvs
|
gamarTulia
|
gamarTulia
|
6.enobrivi gamarTuloba
|
gaumarTavia
|
aris enobrivi Secdomebi
|
gamarTulia
|
gamarTulia
|
argumentirebuli istoriuli
Temis Sefasebis cxrili
niSani
|
1-2
|
3-5
|
6-7
|
8-10
|
Tezisi
|
ar aris Tezisi
|
Tezisi aris bundovani
|
Tezisi kargadaa Camoyalibebuli
|
Tezisi kargadaa Camoyalibebuli
|
Tezisis gamyareba argumentebiTa da magaliTebiT
|
ar aris argumentebi da magaliTebi
|
aris erTi an ori argumenti, magram isini ar amyareben Teziss
|
aris argumentebi, romlebic amyareben Teziss, magram ar aris moyvanili
Sesabamisi magaliTebi
|
Tezisi gamoyenebulia argumentebiTa da magaliTebiT
|
sawinaaRmdego mosazrebis ganxilva
|
ar aris naxsenebi arcerTi sawinaaRmdego mosazreba
|
naxsenebia sawinaaRmdego mosazreba, magram ar aris axsnili igi
|
ganxilulia sawinaaRmdego mosazrebis mizezebi, magram ar aris axsnili,
Tu ratom aris sakuTari Sexeduleba swori
|
amomwuravad ganxilulia sawinaaRmdego mosazrebis mizezebi da axsnilia,
Tu ratom aris sakuTari Sexeduleba swori
|
Temis organizeba
|
Tema ar aris organizebuli
|
Tema organizebulia, magram xandaxan cildeba sakiTxs; xandaxan abzacebi
ar aris gamoyofili
|
Temas aqvs erTmaneTisgan kargad gamijnuli Sesavali, ZiriTadi nawili da
daskvna; abzacebi rogroc wesi gamoyofilia
|
Tema kargad aris organizebuli: Sesavali aRZravs mkiTxvelis interess,
SesavalSi gadmocemulia Tezisi, aqvs ZiriTadi nawili, romelSic abzacebi kargad
aris gamoyofili; aqvs daskvna, romelSic Sejamebulia Temis ZiriTad nawilSi
ganxiluli argumentebi
|
enobrivi mxare
|
aris Zalian bevri gramatikuli Secdoma; winadadebebi xSirad gaumarTavia
|
aris gramatikuli Secdomebi; winadadebebi zogjer ar aris kargad
gamarTuli
|
aris zogierTi gramatikuli Secdoma; punqtuacia ar aris yvelasTvis
daculi
|
Ar gvxvdeba gramatikuli Secdomebi; winadadebebi aris kargad gamarTuli;
TiTqmis ar aris punqtuaciuri Secdomebi; sityvebi kargad aris SerCeuli; ar
vxvdebiT bevr Jargonsa da xatovan gamonaTqva,s
|
პრეზენტაციის
რუბრიკა
ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო
ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.
მოსწავის
|
სახელი,
|
გვარი
|
||||||||
ახვლედიანი ლევანი
|
||||||||||
საინტერესო შესავალი
|
1
|
|||||||||
კვლევების\ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
|
1
|
|||||||||
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
|||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
0
|
|||||||||
თემების გასაგებად წარმოდგენა
|
0
|
|||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
|
1
|
|||||||||
თვალსაჩინოებების გამოყენება
|
0
|
|||||||||
აუდიტორიასთან კონტაქტი
|
1
|
|||||||||
ინფორმაციის ფლობის უნარი
|
1
|
|||||||||
დროის ლიმიტის დაცვა
|
0
|
|||||||||
ჯამი
|
6
|
No comments:
Post a Comment